دوربين مدار بسته چشم ماهي ويوتك در شهر بياليستوك لهستان

همه چيز درباره دوربين مدار بسته و سيستم هاي امنيتي

دوربين مدار بسته چشم ماهي ويوتك در شهر بياليستوك لهستان

۴ بازديد

دوربين مدار بسته چشم ماهي ويوتك  در شهر بياليستوك  لهستان

دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه چشم ماهي ويوتك (VIVOTEK) به شهر بياليستوك (Bialystok)  كمك ميكنند تا سيستم نظارت بر ترافيك شهري خود را به روز كند

شهر بيالستوك شهري تاريخي با جمعيت 300 هزار نفر در شمال شرق لهستان است و يكي از مراكز جمعيتي اصلي لهستان است. اين شهر در جنگ جهاني دوم متروكه شد و تا سالها بعد از آن در خاموشي فرو رفت تا در سالهاي اخير در پي رشد اقتصادي لهستان با احياء معماري زيباي خود و مدرن  كردن زيرساختهاي خود رنسانسي ديگر را تجربه كرد.

تغيير ديگري كه در اين شهر آرام با سرعت غير منتظر اي رخ داده، افازيش مالكيت اتوموبيل است كه از سال 2005 تاكنون سه برابر شده است. در طي دهه گذشته نياز رو به رشدي براي ايجاد يك سيستم جامع و مدرن براي نظارت بر ترافيك در اين شهر به وجود آمده است.

 

ارتقاء نظارت بر جريان ترافيك

دوربين ها پر هزينه ترين آيتمي بودند كه در سيستم سنتي نظارت بر ترافيك در بياليستوك بكار گفته شدند. براي اينكه از همه زوايا تصوير وجود داشته باشد بايد تعداد زيادي دوربين تقريبا در هر چهارراه بكار برده شود كه علاوه بر زشت كردن منظره بصري شهر، هزينه هاي سرسام آوري براي متصل كردن تمامي اين دوربين ها  دوبين مركزي مورد نياز است.

براي جلوگيري از اختلال در ترافيك روز، نصب دوربين هاي مداربسته بايد در اوقات شب انجام شود كه اين به نوبه خود منجر به طولاني شدن فرايند نصب دوربين ها به دليل محدود بودن ساعات نصب ميشود. بدتر اينكه خود سيستم ديگر نميتواند نيازهاي اين شهر رو به رشد را تامين كند.

با وجود اينكه تعداد دوربين ها زياد است اما گستره ديد هر دوربين بسيار كم است و زماني كه تصادفي رخ ميدهد، كنار هم قرار دادن تصاوير از دوربين هاي مختلف به منظور بازسازي تصوير تصادف، كار بسيار مشكلي است. اغلب مشكل است كه بتوان از طريق تصاوير دوربين ها فرد مقصر را تشخيص داد. راه حل بهتري مورد نياز بود.

همكاري نامحسوس براي اجراي نامحسوس

موسسه ZDM  كه بخشي از شهرداري شهر بياليستوك و مسئول سيستم جاده اي اين شهر است تصميم  گرفت تا سيستم دوربين هاي ترافيكي ناكارامد خود را  بازسازي، ساده سازي و به روز كند لذا شروع به همكاري با شركت مديريت نرم افزار سيستم هاي زيمنس كرد و همچنين شركت سوما سلوشنز (Suma Solutions) نماينده محلي شركت ويوتك Vivotek را بر آن داشت تا پاسخي براي نيازهاي خود پيدا كند. زيمنس توسط تكنولوژي ارائه شده توسط ويووتك نرم افزار سيستم را بهبود داد. ويوتك Vivotek يك تامين كننده راه حل هاي نظارتي IP است كه راه حل هاي مديريتي و نظارتي اختصاصي براي ترافيك را ارائه ميدهد و اخيراٌ دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه چشم ماهي 5 مگاپيكسلي مدل FE8174V H.264 را به ازار عرضه كرده است.

 دوربين شبكه اي چشم ماهي ويوتك FE174V. اين دوربين ضد بزهكاري با WDR ارتقاء يافته با قابليت كار در روز و شب، داراي سنسوري با وضوح 5 مگاپيكسل و كيفيت برتر ميباشد. لنز چشم ماهي اين دوربين هنگام نصب بر روي ديوار ديد پاناروميك با زاويه 180 درجه را ارائه ميدهد و در هنگام نصب بر روي راس اماكن بدون ديد كور ميتواند زاويه 360 درجه را پوشش دهد. اين دوربين مدار بسته با قابليت انتخاب ديد پيراموني، ديد پاناروميك و ديد منطقه اي، راه حلي عالي براي افرادي است كه نياز به پوشش مناطق باز و پهن و انعطاف پذيري بالا دارند. تصاوير كروي گرفته شده با اين دوربين ميتوانند بطور اتوماتيك به روش هاي پخش سنتي پخش شوند. از آنجا كه كاركرد اصلي دوربين در فضاي بيرون است و بايد در هر شرايطي قابل اتكاء باشد، يك محفظه ضد شرايط بد آب و هوايي با رتبه IP66 و ضد سرقت با رتبه IK10 از دوربين در مابل باران و گرد و غبار محافظت ميكند و عملكرد خود را در هر آب و هوايي حفظ ميكند.

دوربين مدار بسته ويوتك

دوربين مدار بسته ويوتك FE8174V داراي فيلتر IR-cut قابل جدا شدن است كه بهترين انتخاب براي افرادي است كه نياز به سيستمي محكم با قابليت كار 24 ساعته و پوشش تصويري كامل دارند.

وضوح بيشتر به معني ايمني ترافيك بهتر است

ZDM تعداد 130 دوربين VIVOTEK FE8174V را در چهارراه هاي بياليستوك نصب كرده است. حالا با تعداد كمتري دوربين، كنترل كننده هاي ترافيك ميتوانند تصاوير واضح تري از كل محدوده خود بودن نقطه كور تهيه كنند.

يك دوربين مداربسته VIVOTEK FE8174V به اندازه چهار دوربين بولت معمولي پوشش تصويري را در غالب يك تصوير ارائه ميدهد كه در عين ارائه تصاوير بهتر، در هزينه نيز صرفه جويي ميشود. دوربين هاي ديگري نيز كاهش هزينه در زمينه پلتفروم مديرت بك اند، تجهيزات ارتباطات شبكه و تجهيزات ذخيره سازي را پيشنهاد داده اند ولي اين دوربين با كاهش تراكم فضايي از ويژگي هاي زيبايي شناسانه شهر نيز محافظت ميكند.

دوربين چشم ماهي ويوتك با افزايش ظرفيت مانيتورها به آنها اجازه ميدهد تا حالت هاي مختلف ارائه تصوير را ارائه كنند. حالا اپراتورهاي مركز مديريت ميتوانند به راحتي رويدادهاي ترافيكي را كنترل كرده و از نرم افزار تشخيص تصوير براي افزايش كارايي كنترل ترافيك استفاده ميكنند. شهر بياليستوك درنهايت به مديريت ترافيك  و سيستم نظارت دست يافت كه ميتواند با رشد سريع خود هماهنگ شود در حاليكه در هماهنگي با فرهنگ محلي و معماري باقي ميماند.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.